Cara Mohon Bantuan Persekolahan RM150 Tahun 2022, Mohon Secara Online (BORANG)




Dalam pembentangan Bajet Belanjawan 2022 baru-baru ini, kerajaan telahpun menyediakan sebuah Dana Bantuan Persekolahan bagi sesi 2022. Sebagai contoh, tawaran eKasih, BAP KPM, Pusat Zakat untuk bantuan sekolah seperti baju dan duit kewangan yang bernilai RM150 untuk awal tahun persekolahan sehingga RM500 bagi pelajar sekolah rendah dan juga sekolah menengah.

Sekiranya seorang mendapat bantuan sebanyak RM150, maka 5 orang sudah dapat RM750.

Hal ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban dalam kalangan ibubapa yang berpendapatan sederhana dan yang berpendapatan rendah bagi membeli keperluan persekolah seperti buku-buku dan pakaian sekolah.

Tidak hanya itu, terdapat juga bantuan persekolahan khas bagi isi rumah yang berpendapatan RM3000 ke bawah yang disediakan oleh pihak kerajaan Malaysia, kerajaan negeri ataupun dari agensi yang berkaitan.

BANTUAN KPM 2022

Permohonan bagi Bantuan Awal Persekolahan yang melibatkan bantuaan KPM 2022/Borang BAP di seluruh Malaysia telahpun dibuka. 

Ianya merangkumi negeri Johor, Kelantan, Melaka, Sabah, Terengganu, Sarawak, Perlis, Pulau Pinang, Langkawi, Kedah, Selangor, Pahang, Kuala Lumpur, Putrajaya, Negeri Sembilan dan Perak.

Anda hendaklah memuat turun borang permohonan PB1 dan PB2 ini selengkapnya dan hantar kepada pihak sekolah anda untuk makluman dan sebagai sumber rujukan mereka.
Untuk info yang lebih menarik, anda boleh melayari www.mkerjaya.com

Post a Comment

0 Comments