Bantuan e-Wallet Rahmah Sebanyak RM200 Telah Mula Dikreditkan, Layari Sekarang!

BAYARAN BANTUAN E-WALLET RM200

Seperti yang dibentangkan ketika Bajet 2022 yang lalu, bantuan e-Wallet 2023 untuk golongan belia akan diteruskan pada tahun ini. Hal ini diumumkan ketika penbentangan Bajet 2023 baru-baru ini.

Antara yang menarik mengenai bantuan e-Wallet pada tahun ini adalah ia menawarkan kadar bantuan tambahan sebanyak RM200 berbanding dengan RM150 sahaja untuk sebelum ini.

Bagi tahun 2023, nama bantuan e-Wallet in telah dijenamakan semula kepada e-Tunai Belia Rahmah.

E-TUNAI BELIA RAHMAH RM200

PRogram e-Tunai bagi tahun 2023 akan diteruskan, Ianya berdasarkan keprihatinan kerajaan yang sedia ada terhadap golongan belia di seluruh negara.

Untuk makluman anda, inisiatif ini akan memanfaatkan seramai 2 juta belia yang berumur diantara 18 hingga 20 tahun. Ia adalah unutk memupuk pembayaran tanpa tunai. Kadar bayaran pada tahun ini juga akan dinaikkan berbanding dengan kadar yang sebelumnya.

KADAR BANTUAN E-TUNAI BELIA RAHMAH

Inisiatif e-Startup akan dilaksanakan iaitu tawaran kredit e-Wallet kepada 2 kumpulan yang mana setiap kumpulan tersebut akan menerima bantuan pada kadar yang teklah ditetapkan seperti yang berikut:
  • e-Starter M40: RM100
  • Single e-Beginner: RM200

SYARAT KELAYAKAN BANTUAN E-TUNAI 2023

Syarat kelayakan untuk mendapatkan Bantuan e-Tunai Belia Rahmah adalah seperti yang berikut:
  • Pelajar sepenuh masa berumur 21 tahun dan ke atas
  • Belia yang berumur 18 hingga 20 tahun.

Sebarang maklumat yang lebih lanjut berkenaan dengan inisiatif e-Tunai bantuan kredit e-Wallet ini akan kami kemaskini.

Ikuti Telegram Rasmi Kami : https://t.me/InfoKerjayaa

TARIKH BAYARAN BANTUAN E-WALLET RM200

Tiada lagi tarikh rasmi bagi bayaran bantuan khas ini. Namun, dijangka pembayaran bagi bantuan ini akan dilaksanakan pada pertengahan tahun (Mei) ini.

MAKLUMAT LANJUT

Untuk mengetahui sebarang maklumat yang lebih lanjut berkaitan dengan bantuan ini, anda boleh melayari laman web rasmi Bajet 2023 pada pautan yang berikut:

PENAFIAN

Kami bukanlah wakil mana-mana agensi kerajaan. Ini merupakan maklumat yang kami perolehi daripada website rasmi kerajaan ataupun berita. Mohon rujuk pautan asal untuk maklumat lanjut yang lebih lengkap.

Maklumat yang kami sampaikan berdasarkan info semasa atau bantuan tahunan berulang.

Post a Comment

0 Comments